Wizytówki kaszerowane, czyli wielowarstwowe

Kaszerowanie to czynność, polegająca na łączeniu dwóch lub trzech warstw papieru w celu podniesienia jego gramatury, czyli uzyskania większej niż dostępne w handlu "grubości" i sztywności materiału lub w celu nadania wizytówce określonego wyglądu, na przykład wielokolorowej struktury (taki jest efekt łączenia barwionych w masie warstw papierów o różnych kolorach).

Kaszerowane wizytówki (i inne produkty poligraficzne) cechują nie tylko lepsze parametry techniczne (twardość, sztywność, grubość). Przy umiejętnej realizacji dobrego projektu, takie wizytówki mogą cechować się także niepowtarzalną, wyrafinowaną estetyką, w której "zagrają" i odpowiednio wykorzystane w materiale kolory firmowe, i interesująca struktura, i odpowiednio dobrane zabiegi techniczne.

Kaszerowane wizytówki wyrażają więc jednocześnie solidność, inwencję i praktyczny zmysł ich właściciela. Warto spróbować!

Wizytówki kaszerowane

Podstawowe parametry produktu (szczegółowe informacje oraz informacje o niestandardowych zastosowaniach tej techniki chętnie prześlemy pocztą elektroniczną).

Papier (i inne nośniki)

W procesach kaszerowania wykorzystuje się najróżniejsze rodzaje kartonów i papierów, co pozwala uzyskać bardzo wiele różnych efektów. Jednak dobór materiałów i proces ich łaczenia wymagają dużej wiedzy i doświadczenia, ponieważ błędy w tym zakresie powodują poważne wady wyrobów gotowych, takie jak ich "łódkowanie", skręcanie "w śmigło", rozwarstwienia i inne.

Druk

Kaszerowanie wykonuje się po procesie zadrukowania i ewentualnego foliowania arkuszy, choć w rzadkich przypadkach, zamierzone efekty mogą wymagać odwrócenia kolejności tych procesów. Wszelkie niestandardowe procedury możliwe są dopiero po konsultacjach technicznych i ewentualnych testach technicznych, wykonywanych na niewielkich partiach materiałów.

Format

Prace w standardowych formatach wizytówkowych, 50x90 mm i 55x85 mm wymagają jedynie standardowych procedur produkcyjnych. W przypadku innych formatów (np. etykiet, zaproszeń itp.) konieczna jest analiza technicznych możliwości ich realizacji.

Nakład

Wysokość nakładu bez wątpienia ma istotny wpływ na jednostkową cenę produktu, ponieważ wiele kosztów produkcji, takich jak klisze i matryce, czy oprogramowanie procesu produkcji, to koszty stałe, niezależne od liczby wyprodukowanych egzemplarzy. W przypadku wizytówek kaszerowanych (ale niefoliowanych) minimalny nakład to 100 egzemplarzy.

Uszlachetnienia

Kaszerowanie można łączyć z niektórymi innymi technikami uszlachetniającymi. Jedną z najczęściej stosowanych kombinacji jest hotstamping kaszerowanych wizytówek. W grę wchodzi również tłoczenie na wypukło, letterpress, punktowe lakierowanie UV powierzchni foliowanych (które jednak sens ekonomiczny ma jedynie przy znacznych nakładach) oraz barwienie brzegów.

Wykończenie

Wygląd gotowych wizytówek można dodatkowo uatrakcyjnić poprzez zaokrąglenie rogów.

Podobne produkty

Produkty i techniki, które można zastosować zamiast lub łącznie z wyżej opisaną