Czasem mniej znaczy więcej

Perforacja laserowa to technika uszlachetniająca, w której, aby uzyskać bardziej efektowny wygląd wizytówki musimy usunąć jej niektóre części. Polega ona na wykonaniu w papierze perforacji ściśle według zaprojektowanego wzoru, który może ukłądać się w tekst, figury geometryczne, wzory, a nawet schematyczne obrazy.
Wizytówki perforowane laserowo intrygują ażurowym wyglądem, a przez perforację przenikają je promienie światła - dobrze przemyślane wzory mogą też stać się oryginalnym nośnikiem treści.

Laserowa perforacja jest bardzo precyzyjna i umożliwia wykonanie bardzo skomplikowanych wzorów - reszta to kwestia twórczej wyobraźni.

Wizytówki perforowane laserowo

Podstawowe parametry produktu (szczegółowe informacje oraz informacje o niestandardowych zastosowaniach tej techniki chętnie prześlemy pocztą elektroniczną).

Papier (i inne nośniki)

Wizytówki z perforacją laserową najefektowniej wyglądają, kiedy wykonane są na ciemnych nośnikach. Dobre kolory to m. in. czerń, granat, grafit i inne ciemne odcienie szarości, brąz, bordo, ciemne odcienie zieleni i podobne. Taka kolorystyka nie tylko podkreśla grę świateł przenikających perforację, lecz także maskuje nieuniknione w tym procesie lekkie nadpalenia wewnętrznych powierzchni otworów, które mogą mieć kolor brązowy, łatwo zauważalny na papierach o jasnej kolorystyce. Gramatura papieru nie ma większego wpływu na efekty perforacji, należy jednak unikać kartonów kaszerowanych o bardzo wysokich gramaturach, ponieważ to w nich najbardziej widoczne są efekty opalenia wewnętrznych powierzchni.

Druk

Niewskazane jest łączenie elementów drukowanych z perforowanymi elementami wizytówki, ponieważ bardzo trudne jest w takich przypadkach uzyskanie idealnego spasowania elementów drukowanych i elementów wycinanych laserowo. Jeśli taki zabieg jest konieczny, kolejność postępowania przewiduje najpierw perforację, a potem druk, najwyżej jednym kolorem.

Format

Prace w standardowych formatach wizytówkowych, 50x90 mm i 55x85 mm wymagają jedynie standardowych procedur produkcyjnych. W przypadku innych formatów (np. etykiet, zaproszeń itp.) konieczna jest analiza technicznych możliwości ich realizacji.

Nakład

Wysokość nakładu bez wątpienia ma istotny wpływ na jednostkową cenę produktu, ponieważ wiele kosztów produkcji, takich jak klisze i matryce, czy oprogramowanie procesu produkcji, to koszty stałe, niezależne od liczby wyprodukowanych egzemplarzy. Najmniejsze ekonomicznie uzasadnione nakłady zaczynają się od 100 egzemplarzy.

Uszlachetnienia

Wizytówki poddawane perforacji laserowej ze względu na wysokie temperatury towarzyszące temu procesowi nie mogą być foliowane, nie powinny też być wykonane z kartonu kaszerowanego. Perforacji nie powinno się też wykonywać na materiałach pokrytych folią hotprintową, ani na elementach tłoczonych.

Wykończenie

Wygląd wizytówek perforowanych laserowo można wzbogacić przez barwienie brzegów. Możliwy, ale trudny w realizacji jest proces druku wypukłego (ze względu na podsysanie proszku do wyciętych elementów wizytówki).

Podobne produkty

Produkty i techniki, które można zastosować zamiast lub łącznie z wyżej opisaną