Wizytówki w trzech wymiarach - tłoczenie na wypukło

W odpowiednim świetle, tłoczenia na wypukło nadają wizytówkom bardzo atrakcyjny charakter. Wyeksponować można w ten sposób elementy graficzne (np. logo firmy), desenie, punktowe akcenty, linie i tekst. Tłoczenie na wypukło wzbogaca percepcję w kontakcie z mini-CV, jakim jest osobista wizytówka - zarówno prywatna, jak i biznesowa.
Wizytówkę z uwypukloną teksturą, nazwą firmy lub nazwiskiem, albo ciekawym akcentem graficznym chętniej trzyma się w dłoni, uważniej ogląda i lepiej zapamiętuje. Posługując się tak eleganckim środkiem komunikacji w kontaktach prywatnych lub zawodowych, wzmacniamy nasze poczucie wartości i budujemy zaufanie do nas samych i instytucji, które reprezentujemy.

Trzeci wymiar w wizytówce pozwala nadać jej ton niewymuszonej, dyskretnej elegancji. Warto rozważyć!

Wizytówki tłoczone na wypukło

Podstawowe parametry produktu (szczegółowe informacje oraz informacje o niestandardowych zastosowaniach tej techniki chętnie prześlemy pocztą elektroniczną).

Papier (i inne nośniki)

Operację tłoczenia na wypukło można wykonać na wizytówkach, drukowanych z użyciem różnych nośników. W grę wchodzi tu większość papierów i kartonów ozdobnych, offsetowych papierów i kartonów - niepowlekanych, satynowych i kredowych. Dopuszczalna gramatura papieru mieści się w przedziale od 300 do 710 g/m. Nasi klienci mają do dyspozycji szeroki wybór papierów z hurtowni Antalis, Igepa i Europapier.

Druk

Tłoczenia można wykonać na materiałach zadrukowanych dowolną techniką. W praktycy najczęściej stosowany jest druk w skali Pantone® w jednym lub w większej liczbie kolorów spotowych, a także druk w tradycyjnym modelu CMYK.

Format

W przypadku tłoczeń na kartach wizytowych najczęściej do czynienia mamy z typowymi wymiarami takich kart: 50x90 mm lub 55x85 mm, jednak nie tylko wizytówki zyskują na tej szczególnej formie uszlachetnienia, więc - w zależności od charakteru i przeznaczenia produktu - tłoczenia wykonujemy na papierach w bardzo różnych formatach.

Nakład

Wysokość nakładu bez wątpienia ma istotny wpływ na jednostkową cenę produktu, ponieważ wiele kosztów produkcji, takich jak klisze i matryce, to koszty stałe, niezależne od liczby wyprodukowanych egzemplarzy. Tłoczone wizytówki nierzadko wykonywane są w nakładach tak niskich jak 100 egzemplarzy, przy cenie jednostkowej, która dla tak złożonych prac ciągle uznana może być za bardzo atrakcyjną. Wraz ze wzrostem nakłądu cena ta, oczywiście, staje się jeszcze bardziej korzystna.

Uszlachetnienia

W wizytówkach i innych produktach poligraficznych tłoczonych na wypukło można łączyć różne techniki uszlachetniające. Te najczęściej stosowane w połączeniach z tłoczeniem, to kaszerowanie, foliowanie punktowo aplikowanym lakierem UV, barwienie brzegów (jeśli tłoczone elementy nie są wykonywane na spad i nie znajdują się zbyt blisko krawędzi karty), a także hot-stamping i tłoczenie przy użyciu matrycy i patrycy.

Wykończenie

Wykończenia stosowane łącznie z tłoczeniami obejmują zaokrąglanie rogów, bigowanie (w przypadku kart złożonych z pojedynczej warstwy kartonu), wycinanie otworów i modelowanie krawędzi za pomocą odpowiednio zaprojektowanych wykrojników oraz perforację laserową o charakterze dekoracyjnym lub perforację mechaniczną o charakterze użytkowym (np. umożliwiającą łatwe oderwanie części arkusika - jak w niektórych biletach i kuponach).

Podobne produkty

Produkty i techniki, które można zastosować zamiast lub łącznie z wyżej opisaną